lördag 22 november 2008

första snön och min första blogg!

men äääntligen fick jag till denna sida, eller rättare sagt mina datakunskaper är väl inte de bästa så för att inte ljuga så måste jag erkänna och säga att det är Ancha som hjälpt mig med den :).

Jag och min älskade vän har tänkt och funderat många veckor på att starta en tillsammans och i och med första snön kom till Stockholm i dag så kände jag att nu så vill jag komma i gång (Maria jag lovar att vår idé ska komma i gång, jag fuskspelar bara lite först)

I dag lördag hänger jag, Jukkasjärvi-Danne, Marcus och gudmor-till-Rex Ancha hemma hos oss. Efter en liten blöt födelsedagsfest igår hos Musslan(själv så var jag nykter,duktig flicka) så upplever jag det kollektiva livet igen.
Ancha är dagens kock och på menyn står det Tacolasange, Mums!



När maten har smält ska jag och Ancha försöka släpa oss till lite träningen. Jag är så impad att tjejen inte är ett vrak och till och med orkar träna dagen efter.
Själv så ligger jag oftast som en strandad säl dagen efter.


Jag älskar lördagar vid lunch så mycket kvar av dagen samt en dag till. Jag är så lycklig att numera så är jag ledig på helgerna. Helt underbart!! Ser fram emot en vit vinter med många helg upptåg!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Yes, marran och snart ska vi ta en fight med mitt nya tv-spel!!!

Anonym sa...

helt underbart marran! kommer följa denna blogg

Anonym sa...

Svärfar är glad över bilden på Ruff Böle 3 (bogserbåt)