tisdag 29 december 2009

Nu har vi ytterligare forflyttat oss och befinner...

oss pa Ko Lanta. Ganget ville stanna pa Phi Phi for vi hade det valdigt bra dar men samtidigt ar det en liten o och nar man vart dar nagra dagar sa kanns det skont att fa se nagot annat oxa. Alla foljde med tillslut och aven om vi hade hort att det skulle vara valdigt lugnt har sa ar det faktiskt hur bra som helst . Alla Thailandare ar valdigt trevliga och inte lika desperat att salja pa en massa saker (aven om jag konstigt nog alskar strandforsaljare) Det har inte ens gatt 2 veckor och jag har redan hunnit lasa tva bocker , vad sager du om det Nadja.... kanske jag far joina din bokklubb nu !!! Ni som kanner mig vet att lasa bocker ar det jag verkligen ar samst pa men det aldrig forsent att starta. Nu vill jag ha en massa tips pa bra bocker ni rekommenderar.

I dag har vi vart pa en fiske tur fran kl 08.00-17.00 och vi fick tva st pa kroken valdigt intressant men med mitt tycke sa langtade jag valdigt mycket in till land da besattningen inte kunde ett ord engelska och det blev tyvarr lite langtrakigt efter ett tag. Men allt ar en erfarenhet som man brukar saga!!! Nar de korde hem oss fran turen satt jag och tomkraktes for det var den VARSTA svettlukten jag kannt i hela mitt liv som chaufforen hade. En dusch hade vart en bra investering med andra ord for honom...

Det brukar hora till vanligheterna att alltid da jag ar utomlands sa slutar mina forbaskade telefoner att fungera OCH sa aven denna gang....grrrrrrrrrrr jag som ville skicka en massa sms och bilder mm men icke . Det far bli ett GOTT NYTT AR har i stallet over bloggen och jag hoppas ni alla firar ordenligt och laddar for aret 2010 om jag tror kommer bli VARLDENS basta ar ...I can feel it!!!

Nu ska jag springa tillbaka till hotellet for att ta oss for att se en stor Thaiboxmatch. Det ska visst aven vara en svensk som ska tavla och biljetter ligger pa 230 kr. I morgon far vi se om vi forflyttar oss till Phuket for att fira in det nya aret eller om vi stannar en dag till har pa Ko Lanta.

p.s Syster halsa familjen att vi har det finnemang!!!


puzz pa er sa lange!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hello på er,

Låter grymt och helt underbart. Själv befinner jag mig långt upp i norr... eller i alla fall i Dalarna ; ) -32 grader kallt.
Nice med allt skoj som ska ske nästa år.. ska bli grymt!! Ps - nyår nästa år firas i Australien, boka in det! Kraam