tisdag 23 december 2008

Nu har jag landat...

i min härliga födelsestad Piteå. Det är mycket på agendan varje dag, middagar,fester, träffa kompisar och hinna träna. Det bästa av allt är att det är så mycket snö här. Det är så här en jul ska vara, helt enkel VIT!.

Idag ska jag göra som de flesta andra svenskar handla mina sista julklappar för som vanligt är jag ute i sista sekunden. Det som är lite jobbigt här är är att man anar inte hur många man egentligen känner så en vanlig shoping runda tar betydligt mycket längre då man stannar och pratar med så många. Vad gör du nu för tiden? vart jobbar? bor du i kvar i...? De där klassiska frågorna......

I år blir det lite annorlunda på juldagen för den ska inte firas på Statt med hotellrum. I år åker vi ut till gänget i Lillpite där temat är Rocka billy(hmm måste hitta kläder till det med) där har de även en loge som är en pub som ska få besök av mrs Enqvist.

Eftersom min familj är ganska utspridd numera så börjar vi med att fira julafton redan i kväll hos min kära far. Han har redan försagt sig så jag vet att det ligger ett längdåkningspaket och väntar på mig :)

GOD JUL

Inga kommentarer: